banknegyed

5 pont a fenntarthatóságért

Hogyan és mit teszünk azért, hogy mi is hozzájárulhassunk a fenntarthatósági törekvésekhez? A Banknegyed 5-os listája, amelyet akár Ön is átvehet cégkultúrájába.

1. Nem működtetünk fizikai központot

A mai gyakorlatilag teljesen digitalizált világban ugyanis van más megoldás. Sokszor megdöbbenve látjuk, hogy Magyarország „patinás” szerkesztőségeiben is nem egy esetben egy nagy teremben, kényelmetlen asztaloknál és székeknél ülve, állandó hangos zajban próbálják életük cikkét megírni a kollégák, reggel 8 és délután 5 óra között. Az on-line rendszereken és a felhőben minden elintézhető. Persze jó időnként személyesen találkozni, ezt meg is tesszük, de ehhez nincs szükség arra, hogy egy külön irodát tartsunk fenn.

2. Csak akkor utazunk, ha szükséges

Munkánk döntő részét szintén on-line megoldások segítségével végezzük el, ha csak lehetséges. Eseményeken csak akkor veszünk részt, ha az indokolt, vagy olyan információ hangzik el, vagy képanyag készíthető, amely hasznos az olvasóknak.

3. Nem használunk papírt

Ma még sok helyen, ide értve a médiában is nyomtatnak – a legtöbbször feleslegesen. Kinyomtatják a tévériport szövegét, hogy a felelős szerkesztő aláírja, majd megy a kukába. Pedig ezt is meg lehet oldani intelligens programokkal. Mi nem nyomtatunk, csak ha feltétlenül szükséges.

4. Nem használunk „átverős” címeket

Bizony, ez is része a fenntarthatóságnak – az információs fenntarthatóság. Magyarországon egy átlagos napon csak az online média több ezer „hírt” próbál eladni az olvasóinak, nem beszélve a 6-8 féle tévéhíradó által legyártott riportokról, és a megszámlálhatatlan mennyiségű rádiós anyagról. Mivel igazából a híreknek csak pár százaléka érdekes, a többit valahogy el kell adni. Például úgy, hogy „Hoppá! Nagyon nagy a baj az ismert bankban!” (Dél-Elefántcsontparton). vagy „Ég a parlament!” (Dél-Afrikában)I. Mi ilyen SOHA nem csinálunk, jobban tiszteljük az olvasók idejét.

5. Utánanézünk a dolgoknak

Az információs fenntarthatóság másik része. Sajnos ma – világszerte – nagyon sokan úgy tesznek közzé tartalmakat, véleményt, hogy a legalapvetőbb dolgokkal sincsenek tisztában – nem kivételek ez alól egyes politikusok sem. Mi inkább utánanézünk, és csak azokat az információkat jelentetjük meg, amelyek a vezetői, vállalati döntésekhez hasznosak.